Carter, Russel Kelso
1849 - 1928
Ο Ράσελ Κέλσο Κάρτερ γεννήθηκε στις 18 Νοεμβρίου 1849 στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ. Ανατράφηκε σε ένα ισχυρό χριστιανικό περιβάλλον. Μέχρι τα δεκαπέντε του πάλευε έως ότου πάρει με μια προσωπική απόφαση να ακολουθήσει τον Χριστό . Εκείνη την εποχή παρακολούθησε μια συμπροσευχή στη στρατιωτική ακαδημία και αφιέρωσε τη ζωή του στον Θεό και στην Πρεσβυτερική Εκκλησία, στην οποία συμμετείχαν οι γονείς του. Πήγαινε σε συναθροίσεις και σιγά σιγά αυξανόταν πνευματικά στα επόμενα χρόνια. Αποφοίτησε το 1867 από τη Στρατιωτική Ακαδημία της Πενσυλβάνια (τώρα Πανεπιστήμιο Widener) στο Τσέστερ και έγινε εκπαιδευτής εκεί το 1869. Διορίστηκε ως λοχαγός στα σύνορα της Πενσυλβάνια και διορίστηκε σαν εκπαιδευτής στη Στρατιωτική Ακαδημία από τον Κυβερνήτη Geary, γι' αυτό και στα γραπτά του αναφέρεται ως Λοχαγός Κάρτερ.
Ο Κάρτερ ήταν καθηγητής χημείας και φυσικών επιστημών στην ακαδημία. Ενώ δίδασκε, το 1872 άρχισε να έχει καρδιακά προβλήματα. Το 1876 πήγε στην Καλιφόρνια για τρία χρόνια ως εκτροφέας προβάτων για να προσπαθήσει να ενισχύσει την υγεία του. Το 1879 επέστρεψε στο σπίτι των γονιών του σε κατάσταση κατάρρευσης. Είχε ακούσει για τη διακονία του Charles Cullis στη Βοστώνη και αποφάσισε να δοκιμάσει τη θεραπεία με πίστη. Προσευχήθηκε να τον γιατρέψει ο Θεός και μετά έκανε ένα ταξίδι για να δει τον Cullis. Θεραπεύτηκε και όταν γύρισε τρεις μέρες αργότερα, επέστρεψε στη στρατιωτική ακαδημία και έγινε καθηγητής όπου δίδασκε τους πολιτικούς μηχανικούς και ανώτερα μαθηματικά.
Μέχρι το τέλος του 1879 ο Κάρτερ έψαχνε για περισσότερη παρουσία του Θεού. Άρχισε να παρακολουθεί συναθροίσεις Μεθοδιστών. Προβληματίστηκε με την έμφαση που έδιναν στην εμπειρία του αγιασμού, αλλά προσευχήθηκε γι' αυτό και ζήτησε από τον Θεό να του δώσει φανερώσει τα πάντα μέσα από τη Βίβλο. Είχε μια εμπειρία, η οποία τον γέμισε με το Πνεύμα με έναν νέο τρόπο. Προσχώρησε στους Μεθοδιστές και το 1880 έγραψε τα «Θαύματα της θεραπείας». Το 1882 αναδημοσίευσε ένα βιβλίο που είχε αρχικά εκδοθεί στην Αγγλία με τίτλο «Pastor Blumhardt». Επίσης, το 1882 ο Κάρτερ μαζί με τον Τζορτζ ΜακΚάλλα, οργάνωσε ένα συνέδριο για να καλύψει το θέμα της Θείας Θεραπείας, αλλά ήρθαν μόνο λίγα άτομα. Το 1884 έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Ο εξιλασμός για την αμαρτία και την ασθένεια». Το θέμα του ήταν ότι η θεραπεία βρισκόταν στην εξιλέωση και ότι ο Ιησούς στον σταυρό πήρε όχι μόνο τις αμαρτίες μας αλλά και τις ασθένειές μας . Ο Κάρτερ ήταν ένας από τους ισχυρότερους υποστηρικτές της θεολογίας του εξιλασμού. Το 1886 άρχισε να εκδίδει ένα περιοδικό με τίτλο «The Kingdom». Είχε ισχυρή μουσική ικανότητα και έγραψε ύμνους στο "Promises of Perfect Love" με τον John Sweeney το 1886 και στο "Hymns of the Christian Life" το 1891, σε συνεργασία με τον A. B. Simpson. Ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του είναι το «Standing on the Promises».
Το 1887 ο Κάρτερ συνδέθηκε με τη Μεθοδιστική Επισκοπική Εκκλησία (ΜΕ) και του δόθηκε άδεια κηρύγματος από τον Επίσκοπο Φος. Μερικές φορές αναφέρεται ως ο ευαγγελιστής R. Kelso Carter σε άρθρα εφημερίδων της δεκαετίας του 1890. Φαίνεται επίσης ότι είχε κάποιου είδους κατάρρευση, την οποία αναφέρει ως «κατάρρευση του εγκεφάλου». Ο Δρ. Cullis προσευχήθηκε γι' αυτόν, αλλά δεν έλαβε καμία σημαντική ανακούφιση έως ότου παρακολούθησε μια κατασκήνωση στο Mountain Lake Park του Μέριλαντ τον Ιούλιο του 1887. Το 1888 ο Carter είχε μια κρίση ελονοσίας. Ήταν άρρωστος για δύο εβδομάδες και ανάρρωσε. Ωστόσο, συνέχισε να νιώθει αδύναμος για χρόνια. Τελικά προσευχήθηκε γι' αυτόν ο Charles Cullis,ο A.B. Simpson και ο John Alexander Dowie αλλά δεν βελτιώθηκε. Αρχικά πήρε κάποιο φάρμακο, αλλά το διέκοψε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ήταν αποφασισμένος να αναζητήσει θεραπεία μόνο μέσω της προσευχής, αλλά συνέχισε να προβληματίζεται. Ο Κάρτερ είχε επίσης υπό συζυγικά προββλήματα καθώς η σύζυγός του Ζοζεφίν ήταν πιθανόν ψυχικά άρρωστη. Το 1889 χειροτονήθηκε διάκονος στην ME Εκκλησία από τον Επίσκοπο Bowman. Η ME Εκκλησία ήταν αντίθετη στη διδασκαλία ότι η θεραπεία βρισκόταν στην εξιλέωση.
Το καλοκαίρι του 1892 ο Κάρτερ έκανε μερικές πολύ σημαντικές αλλαγές στη ζωή του. Πήγε στην Καλιφόρνια, φαινομενικά για την υγεία του, αφήνοντας την οικογένειά του πίσω ανατολικά στο Μέριλαντ. Διεξήγαγε μερικές συναντήσεις με τη Συμμαχία μέχρι το φθινόπωρο του 1893. Τα πράγματα έγιναν δύσκολα όταν υπέβαλε αίτηση διαζυγίου από τη γυναίκα του. Αυτό είχε θεωρηθεί σκανδαλώδες εκείνη την εποχή. Η σχέση του με τους ανθρώπους με τους οποίους ήταν στενά συνδεδεμένος για σχεδόν είκοσι χρόνια διαλύθηκε. Κατέληξε να έρθει σε ρήξη με τη Συμμαχία και τις διδασκαλίες τους για τη θεϊκή θεραπεία, ειδικά με τη στάση τους να μην δέχονται ιατρική βοήθεια. Έμοιαζε να ταλαντεύεται έντονα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ο Κάρτερ ασχολήθηκε με κάποιες ιατρικές συσκευές με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που ονομάζονταν "Electropoise" και "Oxydonor Victory". Αυτά τα μηχανήματα ήταν τόσο ψεύτικα ώστε οδηγήθηκαν στα δικαστήρια για απάτη μέσω ταχυδρομείου από την Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ, η οποία τελικά κέρδισε την υπόθεση κατά των κατασκευαστών. Ο Κάρτερ άλλαξε τη θεολογία του από το «η θεραπεία είναι στην εξιλέωση» στο «η θεραπεία με πίστη σ' αυτήν την εποχή είναι θέμα ιδιαίτερης εύνοιας από τον Θεό και είναι πάντα υπό την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος». Παντρεύτηκε ξανά γύρω στο 1895 μια γυναίκα που ονομαζόταν Ελισάβετ. Το 1897 έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Η Θεραπεία μέσω της Πίστης αναθεωρημένη μετά από είκοσι χρόνια», όπου ανασκόπησε τη δική του εμπειρία, μαζί με άλλες, εξετάζοντας την «Προσευχή της Πίστης». Το συμπέρασμα του Κάρτερ ήταν ότι δεν θεραπεύτηκε επειδή δεν το ήθελε ο Θεός. Το βιβλίο επιχείρησε να απαντήσει στο σύνηθες ερώτημα "γιατί οι άνθρωποι δεν θεραπεύονται όταν πιστεύουν ειλικρινά και θέτουν τον εαυτό τους στα χέρια του Θεού;" Δεν υποστήριξε ότι η προσευχή δεν ήταν ποτέ αποτελεσματική, στην πραγματικότητα έδωσε αρκετά θετικά παραδείγματα θεραπευτικών εμπειριών. Ωστόσο, επεσήμανε ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων θεραπεύτηκε ως απάντηση στην προσευχή και ήταν σημαντικό να τεθεί αυτό το ζήτημα προς συζήτηση. Πολλοί άνθρωποι στο κίνημα της Θείας Θεραπείας είδαν το βιβλίο ως αποδόμηση των πιο ειλικρινών πεποιθήσεών τους. Δεδομένου ότι το βιβλίο εξέταζε τη θεραπευτική προσευχή από τον John Alexander Dowie με αρνητική στάση, ο Dowie κατήγγειλε την προσωπική ζωή του Carter στο περιοδικό Leaves of Healing και ισχυρίστηκε ότι η έλλειψη θεραπείας του Carter οφειλόταν σε προσωπική αμαρτία.
Το 1898 ο Κάρτερ αρρώστησε πάλι βαριά και διαγνώστηκε με φυματίωση.Τα βακτήρια είχαν πρόσφατα ανακαλυφθεί ως το ιατρικό αίτιο της φυματίωσης και μια νέα θεραπεία έγινε διαθέσιμη τη στιγμή που διαγνώστηκε ο Carter.'Ετσι θεραπεύτηκε με ιατρικά μέσα μέσα σε 90 ημέρες. Αυτό που ήταν μια πιθανή θανατική ποινή αντιμετωπίστηκε από την ιατρική ανακάλυψη. Ο Κάρτερ δήλωσε ότι ο Θεός εργάστηκε μέσω της ιατρικής εξίσου θεραπευτικά με την προσευχή. Είπε ότι και τα δύο ήταν κρίσιμα και απαραίτητα. Ο Κάρτερ και η σύζυγός του επέστρεψαν στην περιοχή της Βαλτιμόρης κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 1890. Ο Κάρτερ προφανώς έλαβε ιατρική εκπαίδευση στην περιοχή της Βαλτιμόρης καθώς αναφέρεται ως γιατρός στην Ομοσπονδιακή Απογραφή του 1900. Ο Kelso συνέχισε το έργο του ως γιατρός μέχρι που πέθανε στις 23 Αυγούστου 1928, στο Catonsville του Μέριλαντ. Είναι θαμμένος στο νεκροταφείο Greenmount, στη Baltimore Maryland.